Edialog

Send sikker digital post til oss. Med tjenesten Edialog kan både privatpersoner og virksomheter sende dokumenter til Lierne kommune via en sikker og effektiv kanal. Med Edialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

Send post via Edialog

Mange sender dokument til kommunen via e-post. E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. 

Ved å benytte tjenesten Edialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal. Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!

Hvordan sender du digital post til kommunen?

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
Når du har logget deg inn, fyller du ut kontaktskjemaet og sender med de dokumenter/bilder som du ønsker å sende til kommunen.

Slik fyller du ut skjemaet:

  1. Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  2. Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  3. Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  4. Kommentar:  Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  5. Husk å laste opp relevante vedlegg.
  6. Kryss av for ja eller nei avhengig om henvendelsen inneholder sensitive eller følsomme personopplysninger.
  7. Klikk på Send forsendelse - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  8. Du får kvittering med referansenummer på e-post.