Kom‑Heim Treff - Lierne 
Målgruppe: Ungdommer/studenter, potensielle heimflyttere/tilflyttere,
og alle andre i alderen 16-35 år som er hjemme i Indre Namdal på
arbeid, sommerjobb, ferie, besøk e.a.
Eller du som bare er nysgjerrig på temaet heimflytting/innfløtting :-)
Dato: Tirsdag 30.juni kl 18.00 på LiVERTEN Servering (Kommunehuset i Lierne)
Påmelding: Påmelding Kom-heim Treff i Indre Namdal – Fyll ut skjema
Evt SMS til 918 88 694 (Roy Inge Bergli) eller mail: roy.inge.bergli@grong.kommune.no
Formål med Kom-Heim treffet
*Skape tilhørighet
*Vise at vi setter pris på, og vil ta vare på våre unge voksne
*Synliggjøre jobb- og boligmuligheter
*Koble ungdom med arbeidsgivere, lokalsamfunn og Bygdevekst
*Samle innspill fra ungdommen
*Vi vil gjerne ha deg tilbake til Indre Namdal, hva skal til?
PROGRAM
18:00 – Velkommen
-Velkommen av Bygdevekst og ordfører e.a
-Presentasjon av “Kom-heim”
-Kort presentasjonsrunde - hvem er her?
18:15 – Mat og mingling
-Pizzabuffe, mineralvann og kaffe.
-Mingling og de gode samtalene rundt bordene
18:45 – “Hvorfor flyttet jeg hjem”
-Lokal ungdom som har flyttet hjem forteller om sin prosess i.f.m hjemflytting.
(hvorfor flyttet jeg hjem, hvor fant jeg info, erfaringer og tips/råd)
-Info om tilflyttertjenesten i Lierne
19:15 - “Speed‑informasjon”
-Lokale bedrifter og kommunen presenterer seg og informerer om ledige stillinger,
jobbmuligheter i fremtiden, kompetansebehov og karrieremuligheter
-Frivilligheten / kultur/ fritid / arrangement
-Bygdevekst Indre Namdal
19:45 – “Hva skal til for at du flytter hjem?”
-Hva skal til for du flytter hjem? Hva kan vi gjøre for deg? Hva savner du?
-Mentometerundersøkelse og diskusjoner
20:15 – Avslutning
-Vi deler kontaktinfo og diskuterer veien videre? Hva vil ungdommen selv
-Fortsett den gode praten rundt bordene. Mulighet for samtaler med brobygger,
innflyttere, næringslivet og andre