Sende faktura til kommunen

Er du leverandør av varer og tjenester og fakturerer kommunen skal dette fortrinnsvis gjøres med EHF-faktura.

EHF-fakturaadresse:

972417963 (vårt organisasjonsnummer)

E-post faktura:

Om dere ikke kan ta i bruk EHF-faktura kan fortsatt e-postfaktura benyttes.

e-post adresse som denne skal stiles til: fakturamottak@lierne.kommune.no

Sende via ordinær post

Hvis du ikke har mulighet til å sende faktura elektronisk kan faktura sendes per post til:

Lierne kommune

Heggvollveien 6

7882 Nordli

Informasjon til deg som leverandør

Kommunen tar nå i bruk et nytt system med automatisk fakturasjekk. Dette vil si at dersom bestiller referanse (profilid) ikke er påført fakturaen, så vil det automatisk gå ut en mail til leverandøren om dette.  Leverandør vil da selv måtte logge seg inn på en nettside å påføre korrekt bestiller referanse før faktura går videre inn i vårt system for betaling.

Merking av faktura:

Deres referanse er et obligatorisk felt i EHF-standarden. Lierne kommune krever at den enkelte bestillers referanse (profilid) påføres i dette feltet. Bestiller referanse består av fem sifre som er unike for hver enkelt bestiller. Det er kun disse sifrene som kan påføres. Det må ikke benyttes en kombinasjon mellom navn og sifrene.

Ta kontakt via telefon: 74 34 34 00 eller e-post: postmottak@lierne.kommune.no for å få hjelp til hvilken profil id dere skal ha på fakturaen.

Krav til fakturaene

Fakturaer som sendes til kommunen skal oppfylle de krav til hvilke opplysninger en faktura må ha se link:

Hvis ikke fakturaen oppfyller disse kravene vil den bli avvist og sendt tilbake.